عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
برای خرید آنلاین آدرس ایمیل ندارم!چیکار باید بکنم؟ | 0 | 1374 | admin |
خیلی مهم!فرهنگیان محترم اول توجه کنید بعد خرید کنید؟ | 0 | 1097 | admin |
پرداخت ها چگونه انجام میشود؟ | 0 | 820 | admin |
سفارشات واقعا طبق زمان گفته شده تحویل داده میشود؟ | 0 | 826 | admin |
تعداد صفحات اقدام پژوهی را چه کسی مشخص میکند؟ | 0 | 827 | admin |
سفارشات شما چه مدت زمان تحویل داده میشود | 0 | 808 | user1 |
چگونه سفارش دهم؟ | 0 | 899 | user1 |
مدیرکل اداره تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پوشش بیمه تکمیلی یک میلیون و 700 هزار نفر از فرهنگیان کشور خبر داد و درباره سقف تعهدات به بیماران صعب العلاج و خاص گفت: صدرصد هزینههای دارو و درمان بیماران خاص و صعب العلاج توسط آموزش و پرورش پرداخت میشود و همچنین با عقد قرارداد با بیمارستان رویان تمامی هزینه نازایی افراد تحت پوشش پرداخت خواهد شد.
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
برای خریداری آنلاین و مشاهده فهرست اقدام پژوهی
مورد نظر به ادامه مطلب مراجعه کنید
سلام و احترام
بعد از گزارش تخصصی های متنوع این بار تصمیم داریم باز این کار را انجام دهیم
ولی موضوع ها کاملا جدید و متنوع
ان شاء الله از روز 10 دی این ماه سعی میکنیم استارت کار را بزنیم
مدیریت سایت
سلام و احترام
سفارشات گزارش تخصصی،تاسوعا و عاشورا تعطیل است
مدیریت سایت
سلام و احترام
بزودی با طرح جدید شتاب فایل این بار قصد داریم روزانه 3 اقدام پژوهی با کمترین قیمت ارزشی فایل در اختیارتان قرار دهیم.شما میتوانید روزانه 3 اقدام پژوهی متنوع+فایل های موجود در سایت را مشاهده کنید و به انتخاب خود فایل مورد علاقه خود را در بین فایل ها پیدا کنید!این طرح قرار است تا آخر ماه باشد که ان شاء الله ادامه خواهد داشت
مدیریت سایت
به گزارش هشدارنیوز علياصغر فاني روز گذشته و در حاشيه سي وسومين اجلاس روساي مناطق آموزش و پرورش سراسر كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه94درصد پاداش پايان خدمت فرهنگياني كه سال 93بازنشسته شدهاند پرداخت شده، توضيح داد: «4هزار و 500ميليارد تومان براي پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان در بودجه امسال پيشبيني شدهاست.»
وي اظهار اميدواري كرد كه مطالبات 94را بتوانيم بهزودي پرداخت كنيم. اشاره كلي وزير آموزش و پرورش بدون اعلام زمان خاصي در حالي است كه تعداد زيادي از فرهنگيان بازنشسته چشم انتظار دريافت مطالبات خود هستند و نگراني فرهنگيان در آستانه بازنشستگي نيز كمتر از اين افراد نيست. در سال93 بيش از25هزار فرهنگي بازنشسته شدند كه پرداخت پاداش پايان خدمت حدود يك سال و نيم به طول كشيد، البته هنوز حدود 3هزار نفر از آنها پاداش خود را دريافت نكردهاند. سال 94نيز حدود 38هزار فرهنگي بازنشسته شدهاند كه مسئولان وعده دادهاند به سرنوشت 25هزار بازنشسته سال93 دچار نشود و براي پرداخت هرچه سريعتر آن تلاش كنند.
بسياري از فرهنگيان بازنشسته سال 93معتقد بودند دولت بابت تأخير در پرداخت پاداش پايان خدمت آنها بايد سود تأخير آن را نيز بپردازد. البته هنوز اعتبار پاداش پايان خدمت فرهنگيان از سوي دولت تأمين نشده و وزير آموزش و پرورش اسفند 94اعلام كرد كه مبلغ 900ميليارد تومان از 2بانك كشور وام دريافت كرده تا بتواند پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال 93را بپردازد. در اين ماجرا از فرهنگيان تعهد گرفتند كه پس از تخصيص بودجه لازم، آموزش و پرورش اجازه دارد از اين محل وام دريافتي آقاي فاني را بازپرداخت كند.
وزير آموزش و پرورش در اين همايش همچنين درباره موضوع هدايت تحصيلي گفت: «اگر مديران و مشاوران خوب به ميدان ميآمدند مشكلات كمتري در هدايت تحصيلي داشتيم. انسداد مبادي بيسوادي از سياستهاي آموزشوپرورش است. همچنين مراجعه به درب منازل از اقدامات خوبي است كه آموزش ابتدايي انجام داد و تعداد 76هزار لازم التعليم شناسايي شدند.»
وزير آموزشوپرورش با بيان اينكه آييننامه كلاسهاي چند پايه و عشايري به تصويب شورايعالي آموزش و پرورش رسيده، افزود: محرومترين استانها از لحاظ امكانات آموزشي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب كرمان و آذربايجان غربي شناسايي شدند. شوراي فرابخشي با همكاري چندين دستگاه تلاش كرد و اقدامات خوبي انجام شد تا فاصله آموزش و پرورش در اين استانها به نسبت به استانهاي ديگر كاهش يابد.
معاون اول رئيسجمهور نيز در اجلاس روساي مناطق آموزش و پرورش كشور گفت:«مدارس ما به جهت فرم و شكل تغييرات مشكلاتي دارند كه بايد حل شود، بين مدارس كپري و مدارس هوشمند فاصله زيادي مشاهده ميشود و جهتگيري دولت اين است كه بهسوي هوشمندسازي مدارس در سراسر كشور برويم.» اسحاق جهانگيري با يادآوري اينكه دولت تدبير و اميد با وجود همه محدوديتهاي پيش رو تلاش كرده كه بيش از ساير بخشها به حل مسائل آموزش و پرورش بپردازد، افزود:«با وجود همه محدوديتهاي مالي، دولت سهم بودجه آموزش و پرورش را بهميزان قابل توجهي افزايش دادهاست.با وجود اينكه سال 94يكي از سختترين سالها بهلحاظ بودجهاي براي دولت بود ولي در همين شرايط دولت به وعدهاي كه داده بود عمل كرد و مطالبه بحق معلمان يعني طرح رتبهبندي آنها را اجرا كرد و اهميت اين موضوع به اين دليل است كه دولت نه در دوران بالا بودن درآمدهاي نفتي بلكه در شرايط سخت و با وجود محدوديت بودجهاي توانست اين كار را انجام دهد. دولت مصمم است كه به تعهدات خود در برابر فرهنگيان بازنشسته عمل كند.علاوه بر اين براي تأمين امكانات آموزشي و حل مشكلات در مناطق محروم كشور، رديفهاي متعددي در بودجه پيشبيني شده كه اميدواريم با پرداخت اين منابع بتوانيم بخش زيادي از تنگناهاي آموزشي در مناطق محروم را برطرف كنيم.»
محسن كريمي: من بازنشسته سال93 هستم و با وجود گذشت حدود 2سال از زمان بازنشستگي هنوز پاداش پايان خدمتم را دريافت نكردهام. چرا وقتي از سررسيد پرداخت قسط يك روز هم ميگذرد بانكها جريمه دريافت ميكنند، ولي 40ميليون تومان من نزد دولت باقيمانده و حاضر نيستند ديركرد بپردازند.
خانم خليلآبادي: آيا بازنشستگان همه سازمانهاي دولتي پاداش پايان خدمت خود را با 2سال تأخير دريافت ميكنند، چرا بين معلمان و ساير كاركنان دولت تبعيض قائل ميشوند؟
اسماعيل همداني: آيا پاداش پايان خدمت مسئولان هم با 2سال تأخير پرداخت ميشود، چرا چشمانتظاري پاسداشت خدمات صادقانه معلمان است؟ چرا وعده امروز و فردا ميدهند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نامه استیضاح علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
و اعضای محترم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما اینجانبان امضاکنندگان ذیل، نمایندگان مردم در خانه ملت با استناد به اصل 89 قانون اساسی، طرح استیضاح جناب آقای دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش را با شرح دلایلی که در متن اشاره شده تقدیم مینماییم. خواهشمند است در اولین فرصت اعلام وصول آن را اعلام فرمایید.
«هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع حدود یک میلیون فرهنگی و 12 میلیون دانش آموز و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به نسل آینده و مبارزه با تهاجمات فرهنگی میباشد که دلایل آن به شرح ذیل میباشد.»
1-آموزش و پرورش دارای کاهش راندمان آموزشی - پرورشی شده و فرهنگیان و دانش آموزان انگیزه کار نداشته و بعضا دچار بیماری افسردگی شدهاند.
2-عدم برنامهریزی صحیح و جدید در بحث مسائل تربیتی - پرورشی - تربیت بدنی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی
3-عدم توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» در بحث فرهنگسازی در مدارس و جامعه
4-عدم رضایت معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش
5-عدم پویایی و شور و نشاط در بدنه وزارت و همکاران فرهنگی
6-برنامهریزی و مدیریت نامناسب در سازماندهی نیروهای انسانی
7-بیتوجهی به مدارس روستایی و غفلت از آنها و گسترش در رشد حاشیهنشینی در شهرها به دلیل مهاجرت خانوادهها برای ادامه تحصیل فرزندان
8-اجرایی نشدن سند بنیاد تحول آموزش و پرورش
9-عدم تحول و حرکت جدید در آموزش و پرورش و عدم برنامه و چشماندازی کاربردی برای آینده
10-عدم تکریم اربابرجوع در بعضی از مدارس
11-عدم اجرایی شدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق و عدم اجرای طرحبندی فرهنگیان
12-نگاه سیاسی و جناحی و باندی در آموزش و پرورش و مدارس به صورت ویژه در عزل و نصب مدیریتها از سطح کلان تا خرد بدنه وزارت آموزش و پرورش
13-عدم مصوبات مجلس در اجرایی شدن معلمان حقالتدریس و مربیان کودک
به گزارش هشدارنیوز آخرین جزئیات نقل و انتقالات فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید اعلام شد. معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان به خبرنگار ما گفت: هزار و 250 نفر از فرهنگیان استان در نقل و انتقالات شرکت کرده بودند که از این تعداد 700 نفر برای داخل استان و 450 نفر برای خارج از استان شرکت کرده بودند که با جابجایی 550 فرهنگی داخل استان و 150 فرهنگی خارج از استان موافقت شد.
وی ادامه داد: بیشترین درخواست نقل و انتقالات از رازو جرگلان به مرکز استان، اسفراین به شیروان، بام و صفی آباد به اسفراین، فاروج به قوچان و مانه و سملقان به بجنورد است.
وی تصریح کرد: نتایج نقل و انتقالات به زودی اعلام می شود و چنانچه همکاران نسبت به نتایج نقل و انتقالات اعتراضی داشته باشند از طریق سایت می توانند اعتراض خود را اعلام کنند.
وی بیان کرد: از سال 94 هزار معلم به چرخه آموزش و پرورش استان اضافه شده اند که حدود 450 نفر از آنان حق التدریس هستند. وی بیان کرد: فرهنگیان از 10 خرداد تا 10 تیر ماه فرم نقل و انتقالات را پر کردند و تا پایان تیرماه بررسی های لازم انجام شد که نتایج آن را تا هشتم مرداد ماه روی سایت می گذاریم و بعد از بیستم مرداد ماه نتایج اعتراض ها را اعلام می کنیم.وی ادامه داد: پس از سال ها سنوات معلمان برای انتقال در شهرستان های راز و جرگلان به کمتر از10 سال، در مانه و سملقان به کمتر از 15سال و در بام و صفی آباد به کمتر از 13رسید.وی بیان کرد:بر اساس سنوات و امتیازها نقل و انتقالات انجام می شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،عصر ارتباطات و تجهیزات مرتبط به آن در طول یک دهه اخیر با چنان رشد قابل توجهی همراه شده که کمتر کسی گمان می کرد روزی تجهیزات ارتباطی،مخابراتی با چنان گستردگی همراه شود که کثرت آن در کشوری 80 میلیون نفری به 72 میلیون سیم کارت فعال افزایش یابد،به واقع ضریب نفوذ این تجهیزات به بیش از 90 درصد رشد یافته است.
تبلت،لب تاب،گوشی های هوشمند آنچنان گسترش یافته که بخش قابل توجهی از عموم مردم به فراخور شرایط مالی،اقتصادی و شغلی خویش از آن بهره می گیرند،در چنین شرایطی،برخورداری دانش آموزان از تلفن های همراه به امری کاملا طبیعی و عادی تبدیل شده است.
در کمتر از دو دهه گذشته،تلفن همراه کالایی تجملاتی محسوب می شد که کمتر کسی امکان استفاده از آن را پیدا می کرد زیرا تهیه آن قیمت بسیار بالایی را می طلبید و حتی در مقاطعی،داشتن چنین کالایی امتیازی ویژه و خاص و نشانه ای از بنیه قوی اقتصادی محسوب می شد،اما امروزه این تلفن ها دیگر کالای تجملاتی خاص دوران گذشته به شمار نمی روند و در هر کوی و برزنی،پیر و جوان،زن و مرد از آن برخوردار هستند.
همین شیوع و گستردگی کافی بود تا برخی کارشناسان نفوذ وتکثر فزاینده تلفن های همراه در میان دانش آموزان را نوعی تهدید عنوان کنند زیرا به اعتقاد آنها وجود چنین تجهیزاتی باعث برهم خوردن تمرکز دانش آموزان شده و این امر در روند صحیح آموزش در کلاس درس اختلال ایجاد می کند.
با وجود ممنوعیت های قانونی حمل موبایل توسط دانش آموزان و غیر مجاز بودن ورود آن به مدارس،کم نیستند محصلانی که آن را در کیف مدرسه یا جیب خود قرار می دهند و با بی اعتنایی نسبت به این ممنوعیت،تلفن همراه خود را برای ثانیه ای از خود دور نگاه نمی دارند.
* حمل تلفن همراه به مدارس،قانونی یا غیر قانونی؟
آنچنان که احمد عابدینی،معاون شورای عالی آموزش و پرورش عنوان داشته،شورای مذکور هیچگاه به صراحت ممنوعیت حمل موبایل به داخل مدارس را ممنوع نکرده است،اما طبق ماده 68 آیین نامه اجرایی مدارس،دانش آموزان از آوردن وسایل تجملی،آرایشی و اقلام غیر مرتبط به مدارس بر خلاف مقررات است.
به تبع این آیین نامه برخی از مدیران و مسئولان مدارس گوشی همراه را نیز در زیر مجموعه چنین وسایلی قلمداد می کتتد و طبیعتا در چنین شرایطی ورود آن به کلاس درس ممنوع اعلام می شود.
البته تاکنون شورای عالی آموزش و پرورش تفسیر مذکور را تایید یا رد نکرده و همین امر باعث شده برخی از مدارس بر ممنوعیت ورود تلفن همراه پافشاری کنند و البته برخی دیگر از مراکز آموزشی،منعی برای آن لحاظ نمی کنند.
*پیدا و پنهان تلفن همراه؛ از فرصت تا تهدید
دو موضوع و دغدغه اصلی در خصوص گوشی های همراه،ذهن مدیران آموزشی را در دنیا به خود معطوف ساخته،مورد نخست به سلب تمرکز از دانش آموزان در کلاس درس و دغدغه بعدی به احتمال انتقال فایل های غیر اخلاقی میان محصلان باز می گردد،به واقع این دو عامل،دلیل اصلی ممنوعیت ورود تلفن همراه به کلاس های درس در ممالک شرقی و غربی دنیا است.
البته در این میان برخی نیز مدافع وجود تلفن همراه در کلاس های درس هستند.
حامیان این امر معتقدند تلفن همراه وسیله ای ارتباطی است که در شرایط خاص و بحرانی امکان ارتباط میان والدین با دانش آموزان و بالعکس را فراهم می کند.
از سویی برخی دیگر نیز بر این موضوع تاکید می کنند که تلفن همراه دانش آموزان وسیله ای محسوب می شود که به نوعی باعث خود نظارتی برخی از معلمان می شود که همچنان بر تنبیه بدنی اصرار می ورزند.
موافقان وجود تلفن همراه در کلاس های درس می گویند:امکان ثبت و ضبط تصاویر و مستند سازی از صحنه تنبیه دانش آموزان تا حدود بسیاری،هر گونه اِعمال برخورد فیزیکی را محدود می کند.
*طرح تبلت دانش آموزی،زیر سایه فشار مالی
با رشد و پیشرفت تکنولوژی و فناوری،برخی از مراکز و مدارس آموزشی و جود دستگاه ها و تجهیزاتی همچون تبلت را تسهیل کننده امر آموزش تلقی می کنند.
این طرح که مقطعی در برخی مدارس تهران نیز اجرایی شد به دلیل تحمیل فشار مالی به اولیاءو و الدین دانش آموزان به حاشیه رفت،پیش از این طرح مذکور(تبلت دانش آموزی)در برخی از کشورهای دنیا همچون شیلی، برزیل، اکوادور، کلمبیا، مکزیک، جامائیکا، پرو، پاراگوئه، السالوادور، هندوراس، ونزوئلا و...عملیاتی شد و در دستور کار قرار گرفت.
*بهره گیری از فناوری ها و تجهیزات نوین اجتناب ناپذیر است
علیرغم تهدیداتی که با وجود تلفن همراه از سوی دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس احساس می شود،
اما نباید از نظر دور داشت که امروزه نقش فناوری و تکنولوژی در امر آموزش اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و نمی توان با محصور ساختن چنین ادواتی،دانش آموزان را به عدم استفاده از آن مجاب ساخت.
البته هدف از این ممنوعیت صرفا ایجاد محدودیت استفاده از تلفن همراه در ساعات آموزشی است اما روی دیگر این سکه،ظرفیت هایی است که این نوع خاص از تکنولوژی می تواند در تسهیل امر آموزشی و تعیلم و تربیت ایجاد کند.
به واقع به نظر می رسد با لحاظ کردن اندکی انعطاف پذیری و تعریف چارچوب های خاص بتوان تا حدود بسیاری بر این مساله فائق شد.
نَفْس استفاده از فناوری و تجهیزات نوین در دنیایی که هر روز شاهد ظهور و بروز تکنیک ها و ادواتی جدید در حوزه های گوناگون هستیم امری مبارک و سازنده به نظر می رسد،شکی نیست که نمی توان تمام قد به دفاع از این تجهیزات برخواست اما می توان با پرهیز از نگاه سیاه وسفید و لحاظ کردن تعادل و نگاهی خاکستری به نتیجه و تصمیمی بینابین نائل شد.
احمد اخوان،جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی،در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در تشریح مزایا و مضرات تلفن همراه و استفاده از آن در میان دانش آموزان عنوان کرد:بدون تردید بخش قابل توجهی از اوقات دانش آموزان خارج از کلاس درس و مدرسه است و تجربه نیز ثابت کرده منع مکرر و موکد در برخی مواقع نتیجه معکوس خواهد داد.
وی افزود:از سوی دیگر در عصری به سر می بریم که شاهد وفور کتب الکترونیکی و مجازی هستیم و بخش قابل توجهی از مطالعات عموم مردم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.
اخوان گفت:با چنین اوصافی باید راهکاری هوشمندانه اتخاذ شود تا بر مبنای آن از این فضا به نحوی شایسته بهره گیری شود.
این جامعه شناس وآسیب شناس مسائل اجتماعی گفت:به نظر می رسد در مجموع،ثمرات رفع ممنوعیت استفاده از تلفن های همراه در مدارس و کلاس های درس بر مخاطرات و تهدیدات احتمالی آن می چربد و می توان با یک برنامه ریزی دقیق و تعامل سازنده،مخاطرات احتمالی این فناوری و تکنولوژی را به حداقل ممکن کاهش داد و از این ظرفیت به نحو مطلوبی بهره برد.
* سیم کارت ها و گوشی های قابل کنترل
در سالهای اخیر موضوع استفاده از سیم کارت های داشن آموزی در مقاطعی،بسیار داغ شد،اما بعد از مدتی ظاهرا از تب و آتش تند آن کاسته شد وکم کم این موضوع به حاشیه رفت.
به نظر می رسد باید با نگاهی ویزه و عزمی جدی،مجددا طرح های اینچنینی در دستور کار قرار گیرد و با ارائه تجهیزات و فناوری های قابل کنترل همچون گوشی ها یا تبلت های دانش آموزی که امکان اعمال محدودیت هایی خاص بر آن غیر ممکن نیست،استفاده از فناوری ها و تجهیزات نوین همچون تلفن های همراه،اینترنت سالم، کتابخانه دیجیتال و...تسهیل شود تا استفاده بهینه از چنین ظرفیت هایی،به نحوی اصولی و قاعده مند فراهم و مهیا شود که یقینا از ثمرات آن هم دانش آموزان،هم خانواده ها و هم متولیان آموزشی بهره مند خواهند شد.
به گزارش هشدارنیوز رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این که «تعداد، شرایط و ضوابط استخدام 10 هزار نفر در آموزش و پرورش چگونه است؟»، اظهار کرد: امسال هم آزمون استخدامی مانند سال گذشته برگزار خواهد شد.
سلیمی جهرمی افزود: از دانشآموختگان سایر دانشگاهها تحت عنوان ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان حدود 10 هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
وی درباره برگزاری آزمون استخدامی در سال جاری، خاطرنشان کرد: درخواست برگزاری آزمون به سازمان مدیریت و برنامهریزی ارسال شده است و منتظر هستیم مجوز ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش صادر شود که انتظار داریم تا هفته آینده صادر شود.وی افزود: پس از دریافت مجوز استخدام، اطلاعیه برگزاری آزمون صادر خواهد شد که داوطلبان شرکت در این آزمون میتوانند ثبت نام کنند. سلیمی جهرمی درباره تاریخ آزمون گفت: خیلی تلاش میکنیم که زودتر برگزار شود و حتی اگر زودتر مجوز برگزاری آزمون را دریافت میکردیم به همین آزمون متمرکز دستگاهها که 29 مرداد برگزار میشود میرسید، اما اگر به این آزمون در مرداد نرسد به احتمال فراوان در شهریور برگزار میشود./خراسان
ساعت24-مدتهاست که موضوع تغییرات در آموزش و پرورش به گوش میرسد اما این روزها خداحافظی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از این سمت، قوت بیشتری گرفته است.
خبرهایی از خداحافظی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به گوش میرسد؛ البته مدتهاست که زمزمه تغییرات در آموزش و پرورش وجود دارد.
اسفندیار چهاربند مدیرکل کنونی آموزش و پرورش پایتخت مشمول قانون عدم بهکارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی است چرا که وی بازنشسته منفک از خدمت بود که در دولت یازدهم به دعوت علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به اداره کل شهر تهران آمد.
اکنون که سخن از جابجایی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح است نباید فراموش کرد که اداره و کنترل آموزش و پرورش پایتخت با این بزرگی، گستردگی و حواشی که همیشه همراه دارد بدون شک کاری بس سخت و مشکل است و فرد جدید باید قدرتمند و توانمند در این حوزه باشد.
اما خبرهایی به گوش میرسد که «علیرضا کمرئی» مدیر کل کنونی اداره آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران جایگزین «اسفندیار چهاربند» در آموزش و پرورش شهر تهران خواهد شد؛ البته «طالبزاده» نیز که مدیریت آموزش و پرورش منطقه 2 تهران را در کارنامه خود دارد، گزینه دیگر این پست محسوب میشود.
شنیده میشود جایگزین علیرضا کمرئی در آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، «حسین سنجری» معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش شهرستانهای تهران خواهد بود.
ساعت24- جمعی از معلمان حقالتدریس صبح امروز (سهشنبه) در اعتراض به عدم استخدامشان از سوی وزارت آموزش و پرورش مقابل درب شمال شرقی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. جمعی از معلمان حقالتدریس در اعتراض به عدم استخدامشان از سوی وزارت آموزش و پرورش، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. جمعی از معلمان حقالتدریس صبح امروز (سهشنبه) در اعتراض به عدم استخدامشان از سوی وزارت آموزش و پرورش مقابل درب شمال شرقی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. تجمعکنندگان خواستار توچه ویژه مجلس به معلمان حق التدریسی شدند.
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حنیف بلخی وزیر معارف کشور می گوید که به زودی پایگاه دادههای(Data Base ) این وزارت تهیه می گردد و در آن مشخص خواهد شد که به چه تعداد مکاتب، معلمان و سایر کارمندان خدماتی وجود دارد.
بلخی در جلسه ای که با محمد اشرف غنی رییس کشور به منظور بررسی وضعیت معارف کشور داشته از آوردن اصلاحات اساسی در این وزارت خبر داده است.
در این جلسه که در ارگ انجام شد، اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف در مورد کارکرد های وزارت مذکور به آقای غنی معلومات داده گفت که پایگاه دادههای ( دیتابیس) وزارت معارف بزودی تهیه می گردد و در آن مشخص خواهد شد که به چه تعداد مکاتب، معلمان و سایر کارمندان خدماتی وجود دارند.
وزیر معارف گفت که کار روی تهیه سه پایگاه دادههای تشکیلاتی، پرداخت معاشات و منابع بشری جریان دارد و با ادغام این سه پایگاه دادهها، وزارت معارف صاحب یک پایگاه دادههای جامع خواهد شد.
او گفت که در تهیه این پایگاه دادهها از بیست نرم افزار کمپیوتری استفاده می کنیم و ۲۶۳ هزار تن از کارمندان وزارت معارف شامل سیستم بایومتریک خواهند شد.
بلخی افزود که ما پلان پنج ساله استراتیژیک وزارت را نیز تهیه گردیده و در آن ظرفیت، تشکیل، تعداد مکاتب و معلمان و سایر معلومات وزارت درج گردیده است.
به همین ترتیب موصوف خاطر نشان کرد که به تعداد ۱۵۸۳۸ مکتب در سراسر کشور موجود بوده و ۱۵۰۷۴ آن تثبیت شده است، اما اشتباهاْ اسم ۷۶۴ مکتب از یک ولسوالی با ولسوالی دیگر و یا از یک محل به محل دیگر ثبت شده است.
وی گفت: ما پنج هزار نظارت کننده داریم که از طریق سیستم موبایل در زمینه مکاتب فعال و غیر فعال معلومات را جمع آوری کرده و آنرا همه روزه با وزارت شریک می سازند.
وزیر معارف تصریح کرد که ۴۹ در صد مکاتب، ساختمان ندارند و معارف از لحاظ ظرفیت و ساختمان به مشکل مواجه می باشد.
حنیف بلخی افزود که به تعداد ۱۲۷۶۶ بست خالی در این وزارت موجود بود که از جمله آن ۷۸۳۹ تن که شامل کارمند، مامور و اجیر می باشند، مقرر گردیدند و بقیه آن نیز بزودی تقرر حاصل خواهند کرد.
این گفته ها در حالی مطرح می گردد که رییس جمهور بارها از نبود ظرفیت در وزارت معارف به شدت انتقاد کرده و خواهان آوردن اصلاحات اساسی و بنیادین در این وزارت شده است.
به گزارش هشدارنیوز این هفته خبرهای خوشی در انتظار فرهنگیان است از پرداخت معوقات گرفته تا شرایط ویژه ادامه تحصیل و دریافت تک کارت فرهنگیان.
زمان پرداخت معوقات فرهنگیان اعلام شد
مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از زمان پرداخت معوقات فرهنگیان خبر داد. وی در خصوص وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان عنوان کرد: معوقات فرهنگیان در سال ٩٥؛ فروردین و اردیبهشت ماه را در برمی گیرد که هر گونه افزایشی در فروردین ماه طبق قانون مصوب شده به حساب صندوق بازنشستگی واریز می شود.
مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: میزان افزایشی اردیبهشت ماه نیز با حقوق این ماه فرهنگیان واریز می شود.
وی تصریح کرد: هر سال بر بار کسری بودجه اضافه میشود چرا که کمبود سال های گذشته به سال های بعد نیز انتقال پیدا میکند و مدیریت بودجه را به مشکلاتی همچون تعویق پرداخت حقوق فرهنگیان و کیفیت بخشی دچار می کند.
شرایط ویژه برای ادامه تحصیل فرهنگیان بیش از یک مقطع
حسن حسینی مدیر كل امور اداری و تشكیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس بخشنامه شورای عالی، هر كارمند پس از استخدام امكان ارتقا یك مقطع تحصیلی دارند و برای تحصیل بیش از یك مقطع منع وجود دارد و تمام دستگاههای دولتی طبق بخشنامه شورای عالی شامل آن می شوند.
او با بیان اینکه در آموزش و پرورش برای كسب مجوز از سازمان مدیریت صنعتی در رابطه با تحصیل همكاران بیش از یك مقطع تحصیلی انجام شده است اقداماتی انجام شده ادامه داد: به نظر می رسید احتمال موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی با این برنامه زیاد باشد.
امکان ثبتنام «تک کارت فرهنگیان» برای 15 استان کشور
بر اساس طرحی که از مدتها قبل وزارت آموزش و پرورش روی آن کار کرده است، کارتی تحت عنوان «تک کارت» به فرهنگیان سراسر کشور اختصاص مییابد.
یکپارچه سازی سیستمی کارتهای شناسایی، بانکی و اعتباری از جمله مهمترین اهداف ایجاد و راهاندازی تک کارت فرهنگیان است.
این تک کارت قرار است در مدت زمانی اندک چهار خدمت از جمله کارت شناسایی، کارت بانکی، کارت بیمه تکمیلی و کیف پول الکترونیکی ارائه دهد و در آینده جهت استفاده از خدمات و تسهیلات رفاهی به فرهنگیان ارائه میشود.
فرهنگیان با مراجعه به آدرس اینترنتی Profile.Medu.ir میتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدامات لازم را انجام دهند که اکنون فقط فرهنگیان 15 استان کشور امکان ثبت نام در سامانه را خواهند داشت و مابقی استانها نیز این امکان را در شهریورماه دریافت خواهند کرد.
فرهنگیانی که امکان ثبتنام در سامانه برای آنها فراهم شده است شامل ادارهکل آموزش و پرورش شهر تهران، ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ادارهکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان، ادارهکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ادارهکل آموزش و پرورش مازندران، ادارهکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، ادارهکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادارهکل آموزش و پرورش البرز، ادارهکل آموزش و پرورش قم، ادارهکل آموزش و پرورش گلستان، ادارهکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان، ادارهکل آموزش و پرورش گیلان، ادارهکل آموزش و پرورش کرمان، ادارهکل آموزش و پرورش قزوین، حوزه ستادی، ادارات آموزش و پرورش، دانشجویان تربیت معلم، آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، سازمان نهضت سوادآموزی، اداره آموزش و پرورش استثنایی و مدارس عالی فنی و حرفهای است.
مواردی که فرهنگیان در هنگام ثبتنام باید به آنها توجه داشته باشند:
فرهنگیان با ورود به سامانه ثبت نام تک کارت فرهنگیان باید از طریق لینک «دریافت رمز برای بار اول» وارد و سپس منتظر دریافت کد ورود از طریق پیامک روی تلفن همراه خود باشند.
این امکان فقط برای شماره تلفنهای همراه اول و ایرانسل فراهم است و دیگر اپراتورها امکان دریافت این کد رمز را نخواهند داشت.
اگر مشخصات شناسنامهای فرهنگی با مشخصات درج شده مطابقت نداشته باشد، فرهنگی باید به قسمت امور اداری آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه کند.
داشتن عکس پرسنلی جدید، شماره شناسنامه، کد ملی، کد پستی، شماره بیمه تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی و آدرس منزل و شماره تلفن ثابت از دیگر موارد مورد نیاز در هنگام ثبت نام است.
تمام خدماتی که «تک کارت فرهنگیان» ارائه خواهد داد شامل «کارت شناسایی کارکنان»، «کیف پول الکترونیکی»، «کارت مترو، اتوبوس، خرید از مراکز خاص و کارت بیمه»، «سفارشی سازی طراحی بن کارت»، «شارژ خودکار همچون پرداختهای رفاهی»، «مسدود سازی کارتهای مفقود شده با امنیت تعریف شده» و «محاسبه و ارائه تخفیف انی در مراکز و مکانهایی که مشخص میشود» است.
بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، با صدور و دریافت این کارت توسط فرهنگیان، کارت شناسایی قبلی باطل خواهد شد.
بح امروز جمعی از معلمان بازنشسته در اعتراض به وضعیت نابسامان معیشتی، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش ایلنا، صبح امروز حدود صد نفر از معلمان بازنشسته مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
تجمعکنندگان میگویند: با وجود سالها خدمت در آموزش و پرورش و برعهده داشتن وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین، مستمری ما بسیار پایینتر از خط فقر است.
از قرار معلوم، بازنشستگان آموزش و پرورش خواستار اعمال افزایش عادلانه مستمریها و اجرای قانون همسان سازی دریافتی بازنشستگان آموزش و پرورش با دیگر ارگانهای دولتی هستند.
این چندمین تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته در ماههای اخیر است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: برخی فرهنگیان از عدم پرداخت به موقع حقوق خرداد ماه گلایه داشتند و سوال کردند که آیا این روند ادامه پیدا خواهد کرد چون حقوق فرهنگیان اغلب تا 28 هر ماه پرداخت میشد.
در این زمینه محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این حل شده است و وزارت آموزش و پرورش حقوق فرهنگیان را به حساب استانها واریز کرده است و استانها نیز به تدریج در حال پرداخت حقوق هستند .
او ادامه داد: با تامین بودجه این مشکل پیش نخواهد آمد.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال حاضر در حال احداث ۱۰ پتروشیمی و ۱۶ نیروگاه ۲۵ مگاواتی با هماهنگی دولت هستیم که چهارمین نیروگاه کلنگ خورده و در حال ساخت است.
وی افزود: در این رابطه با یک شرکت چینی قرارداد بستیم که از یک سو احداث مخازن را بر عهده بگیرد و از سوی دیگر تکنولوژی مربوطه را به ایران و شرکت ماشین سازی متتقل کند و همچنین در احداث مشارکت کند.
غندالی ادامه داد: با احداث این ترمینال، سالانه میزان زیادی ارز صرفه جویی میشود و قاعدتا بهره وری صندوق ذخیره در سود پایدار سالیانه افزایش مییابد.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره سودآوری این طرح گفت: سرمایه ۵۵۰ میلیون دلار سرمایه و براساس تحلیلهایی که انجام دادیم سالیانه ۳۰۰ میلیارد دلار سود بازگشتی است. این سود پایان سال در صورت وضعیت فرهنگیان قرار میگیرد.
غندالی با اشاره به طرحهای دیگر این صندوق گفت: یک برنامه استراتژیک تنظیم کردیم که در ۵ سال آینده بدانیم در چه مسیری حرکت کنیم. به همین منظور پرسشنامههایی را تهیه و از اقتصاددانهای کشور نظرسنجی کردیم و حوزههای جذاب سرمایهگذاری را در ۵ سال آینده مشخص کردیم که حوزه نخست نفت و انرژی، حوزه دوم نیروگاهی، دارو، ساختمان است و درصدهای سرمایه گذاری را مشخص کردیم تا براین اساس به یک سود پایدار در سه چهار سال آینده برسیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال احداث ۱۰ پتروشیمی و ۱۶ نیروگاه ۲۵ مگاواتی با هماهنگی دولت هستیم که هم اکنون چهارمین نیروگاه کلنگ خورده و در حال ساخت است.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان گفت: در حال حاضر احداث یک کارخانه داروسازی به اتمام رسیده و در تابستان افتتاح میشود که برای احداث این کارخانه حدود بالای ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردهایم.
ساعت24- اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تأمین نیروی انسانی و وضعیت نقل و انتقال فرهنگیان برای سال تحصیلی آینده گفت: همچنان مرحله درخواست استان به استان در حال انجام است و به اتمام نرسیده و پس از این مرحله برای ساماندهی نیروی انسانی شهر تهران تصمیم گیری های لازم و متناسب با شرایط انجام می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گقت: بیشترین تقاضا برای نقل و انتقال در شهر تهران برای ورود به مقطع متوسطه است.
اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تأمین نیروی انسانی و وضعیت نقل و انتقال فرهنگیان برای سال تحصیلی آینده گفت: همچنان مرحله درخواست استان به استان در حال انجام است و به اتمام نرسیده و پس از این مرحله برای ساماندهی نیروی انسانی شهر تهران تصمیم گیری های لازم و متناسب با شرایط انجام می شود.
وی ادامه داد: برای خروج از شهر تهران درخواست های قابل توجهی وجود نداشت اما برای ورود قریب به 750 فرهنگی تاکنون درخواست انتقال دادهاند و بیشترین تعداد درخواست ها مربوط به مقطع متوسطه است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: در حال حاضر شهر تهران از نظر معلم زن نیاز چندانی ندارد و همچنان کمبود معلم مرد در مقطع ابتدایی احساس می شود.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز نقل و انتقالات به تهران براساس اعلام نیازی که آموزگار و معلم مرد بود انجام شد و امسال نیز فقط براساس نیازهای آموزش و پرورش درخواست انتقال پذیرفته می شود.
چهاربند با اشاره به اینکه وضعیت درخواستهای نقل و انتقال با ترکیب و نیازهای آموزش و پرورش شهر تهران تناسب ندارد، اظهار کرد: پس از اتمام مرحله استان به استان شرایط به طور دقیق تر برای ساماندهی نیروی انسانی و تأمین نیرو برنامه ریزی می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تعداد نیروهای بازنشسته یادآور شد: امسال بیشترین تعداد از بازنشستگان را در شهر تهران شاهد هستیم و رقم آن قریب به 4 هزار و 600 مورد در تمامی مقاطع را نشان می دهد.
مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزییات اسکان تابستانی فرهنگیان را تشریح کرد.
خبرگزاری مهر: مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزییات اسکان تابستانی فرهنگیان را تشریح کرد.
فرشید سیاری درباره اسکان تابستانی فرهنگیان گفت: اسکان موقت تابستان از ۲۵ خرداد ماه آغاز شده است و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.
وی افزود: برای تسهیل در امر اسکان همکاران فرهنگی در تعطیلات عیدسعید فطر سامانه رزرو اینترنتی از روز شنبه ۵ تیر ماه در اختیار همکاران فرهنگی قرار گرفت.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: فرهنگیان می توانند تا ۱۰ شهریور محل های اسکان مورد نظرشان را رزرو نمایند.
وی تصریح کرد: تا روز شنبه ۱۹ تیر تعداد ۱۴هزار و ۸۷۴ نفر روز در یک هزار و ۴۱۱ اطاق رزرو قطعی انجام گرفته است.
به گفته ی سیاری بیشترین رزرو اینترنتی تا این تاریخ اختصاص به استان خراسان رضوی داشته است.
وی یادآور شد: امسال علاوه بر اقداماتی که برای اسکان فرهنگیان پیش بینی شده است یکی از اهداف جدی ما بهسازی و تجهیز مراکز اسکان فرهنگیان است و مقرر شد حتی الامکان کلاس های نوع «ج» از گردونه اسکان خارج شوند.
سیاری تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی هایی که توسط اداره کل تعاون و پشتیبانی صورت گرفته، اسکان نوروزی فرهنگیان در سال ۹۵ بسیار متفاوتتر از سال های گذشته بوده و فرهنگیان رضایت نسبی از تجهیزات، خدمات، پذیرش و محل های اسکان داشته اند.
وی افزود: علاوه بر این نظرسنجی ها ناظرینی به صورت محسوس و نامحسوس در مراکز اسکان حضور داشته اند و فرآیند اسکان را بررسی کرده اند که بر اساس این بررسی ها به لطف خدا رضایتمندی نسبت به سال های گذشته بیشتر بوده است.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای اسکان موقت فرهنگیان در تابستان ۹۵ علاوه بر مراکز آموزشی- رفاهی، اردوگاه ها و پردیس های دانشگاه فرهنگیان تعداد ۵۲۷ پایگاه اسکان، ۳۲۷۲ مدرسه، ۲۶۰۶۱ کلاس درس و ۸۳۹۳ نفر عوامل اجرایی آماده اسکان و پذیرایی از همکاران محترم است.
به اطلاع میرساند کلیه استانها و مراکزی که در زیر اعلام گشته تا 1395/05/31 فرصت دارند تا به سامانه مراجعه و مبادرت به تشکیل پرونده نمایند و زمان مراجعه مابقی استانها بعد از این مرحله اعلام میگردد.
👆👇
حوزه ستادی
اداره کل آموزش وپرورش شهرتهران
اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران
اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان
اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان
اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی
اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران
اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی
آموزش وپرورش استان خراسان جنوبی
اداره کل آموزش و پرورش استان البرز
اداره کل آموزش وپرورش استان قم
اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان
اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجان غربی
اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان
اداره کل آموزش وپرورش استان گیلان
اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان
اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین
ادارات آموزش وپرورش
دانشجویان تربیت معلم
اداره کل آموزش وپرورش مدارس خارج ازکشور
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان
دفترمرکزی نهضت سوادآموزی
سازمان آموزش وپرورش استثنایی
اداره کل مدارس عالی فنی وحرفه ای
منبع:
http://profile.medu.ir
۱- صدور مجوز استخدام ۴۱۱ نفر از ورودیهای سال ۸۸ دانشگاههای شهید رجایی و آموزشکده فنی دختران شریعتی و شروع به کار آنها پس از طی مراحل استخدامی از سال ۹۲
۲- انجام مراحل استخدام ۱۸۰۰۰ دانشجو (در سال ۹۲ )، ۱۰۰۰۰دانشجو (در سال۹۳ )، ۴۹۰۳ دانشجو (در سال ۹۴ ) در دانشگاه فرهنگیان و صدور احکام مربوط
۳- صدور مجوز استخدام ۱۱۵۱ نفر از دانشجویان کاردانی به کارشناسی ورودی سال ۸۸ برای تعدادی از استانها. مراحل استخدامی این افراد در حال انجام است و از ابتدای سال تحصیلی جدید مشغول به کار خواهند شد .
۴- آگهی جذب ۵۰۰۰ نیروی آموزشی پیمانی آزاد در سال ۹۴ بر اساس مجوز شماره ۱۳۵۳۲ ، برگزاری آزمون و انجام مصاحبه و اعلام پذیرفته شدگان نهایی برای اشتغال از مهر ماه ۹۵
مجموع کل پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی سازمان سنجش، ۳۴۰۷ نفر (۲۶۳۴ مرد و ۷۷۳ زن) بود که از مجموع ۱۷۸ هزار و ۵۳ نفر (۷۷۹۲۹ مرد و ۱۰۰۱۲۴ زن) شرکت کننده پذیرفته شدهاند که تعداد آنها برای شغلهای آموزگاری ۶۲۹ نفر (۴۲۷ مرد و ۲۰۲ زن)، دبیری ۱۲۸۷ نفر (۱۱۰۹ مرد و ۱۷۸ زن)، مربی پرورشی ۱۶۳ نفر (۱۴۲ مرد و ۲۱ زن)، مراقب سلامت ۱۳۵ نفر زن، استاد کار ۵۷۸ نفر (۵۰۳ مرد و ۷۵ زن) و هنرآموز ۶۱۵ نفر (۴۵۳ مرد و ۱۶۲ زن) هستند.
بر اساس سهمیههای قبولی: آزاد ۳۲۳۳ نفر (۲۵۱۳ مرد و ۷۲۰ زن)، ایثارگران ۱۱۲ نفر (۷۶ مرد و ۳۶ زن) و معلول ۶۱ نفر (۴۴ مرد و ۱۷ زن). در سهمیه بنیاد شهید نیز تعداد ۱۲۴۰ نفر (۶۹۰ مرد و ۵۵۰ زن) استخدام شدند.
۵- اقدام لازم و ارسال دستورالعمل شماره ۱۸/۷۱۰ سال ۹۴ در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای آزمایشی به رسمی قطعی به استانها
۶- جذب ۱۲ هزار نفر سرباز معلم طی سه سال گذشته و بکارگیری آنها در مناطق موردنیاز کشور
۷- تهیه آگهی استخدام اختصاصی ۵۰۰ نفر به همراه رشته های مورد نیاز و به تفکیک شهر و جنسیت جهت استان سیستان و بلوچستان. این آزمون در مردادماه سال ۹۵ برگزار میشود .
۸- رفع مشکل بیمه سرباز معلمان پس از چند سال وقفه در سال ۹۲ و جمع آوری اسناد پرداختی حق بیمه تا پایان سال ۹۴ از استانها و قرار دادن آن در اختیار سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح
۹-بکارگیری نیرهای پیش دبستانی با توجه به تصویب قانون طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش وپرورش بر اساس بخشنامه شماره ۱۱۸۰۱۳ – ۲۱/۶/۹۴ در سال تحصیلی ۹۴ . براین اساس تقریباً ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مربیان پیش دبستان و نیروهای خرید خدمات آموزشی با توجه به رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه و سنوات به عنوان نیروی حقالتدریس بکارگیری شدند .
۱۰ -تعیین تکلیف آموزش نظامی متعهدین خدمت جدید (فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان) و ورودیهای ۸۸ مراکزتربیت معلم.
بر اساس پیگیریهای صورت پذیرفته جذب ۴۰۰۰ سرباز معلم و هماهنگی های لازم درخصوص آموزش نظامی ایشان و پرداخت هزینه های مربوطه، مکاتبات لازم درخصوص اخذمجوز ۱۰ هزار ردیف استخدامی جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در اجرای قانون متعهدین خدمت و همچنین انجام مکاتبات لازم درخصوص اخذ مجوز ۱۰ هزار ردیف استخدام پیمانی آزاد جهت اختصاص به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از میان فارغ التحصیلان دانشگاهها از دیگر برنامههای پیش روی وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین و استخدام نیروی انسانی است.
این عید فرخنده را به همگی شما فرهنگیان عاشقان و دلدادگان صیام
🌹🌹🌹
تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
👏
سایت اقدام پژوهی
حسن عبادی
نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
✅سوالات کامپیوتر
✅تعداد سوالات:315
✅همراه با جواب
برای دانلود سوالات به کانال تلگرام ما مراجعه کنید
@eghdampazhoohi
به گزارش هشدارنیوز حجتالاسلام علیرضا سلیمی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم به دنبال تحول در ساختار پژوهشی کشور است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه جدی به مقوله پژوهش که از مولفههای اقتدار کشور محسوب میشود، لذا اولویت اول این کمیسیون تقویت و حمایت همهجانبه از کار پژوهشی است.
وی رشد علمی کشور را در پرتو گسترش پژوهش دانست و تاکید کرد: بنا داریم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با توسعه شرکتهای دانش بنیان نگاه جدی به مقوله پژوهش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در مجلس قبلی حدود 1500 شرکت دانشبنیان شناسایی و ثبت شده بود، افزود: براساس برنامهای که در حال تدوین است این آمار در مجلس دهم تا پنج هزار شرکت دانشبنیان افزایش پیدا خواهد کرد که تحول جدی در امر پژوهش و رشد علمی ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه طرح آمایش آموزش عالی کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: این طرح با جدیت دنبال خواهد شد، متاسفانه این آمایش که نتیجه آن تحول در رشتههای علوم انسانی است در کشور انجام نشده و نیازی ضروری است که مورد غفلت قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه پژوهشی و علمی به کندی پیش میرود، تصریح کرد: در سالهای اخیر رهبری بارها بر تحول علمی و نگاه جدی به پژوهش تاکید داشتهاند که نشان از اهمیت این موضوع دارد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در کشور روز بروز کمرنگتر میشود، تصریح کرد: امروز عدهای از دانشجویان توان پرداخت شهریههای چند 10 میلیونی را دارند و از طرف دیگر عدهای هزینه خرید کفش و کتاب و ... را ندارند.
به گفته سلیمی، باید نواقص موجود در نظام رتبهبندی معلمان جبران شود و اگر هم نیاز به قانون دارد مجلس آمادگی خود را در این خصوص اعلام میکند، همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان هماکنون بازدهی کامل نداشته و تاثیرگذار نیست و مشخص نیست تا چه اندازه برای فرهنگیان منفعت دارد از این رو باید به خوبی ساماندهی شود.
وی اولویت دیگر کمیسیون را تحقیقات در سایر دستگاهها نظیر وزارت نفت، نیرو، جهادکشاورزی و صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: این وزارتخانهها از دانشگاههایی برخوردارند که تحقیقاتی هم در این دانشگاهها تولید میشود اما مورد غفلت قرار گرفتهاند و لازم است جهت همراستایی با سیستم تحقیقاتی کشور این موضوع نیز مورد توجه جدی کمیسیون قرار گیرد.
وی ساماندهی پایاننامههای دانشجویی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه پایاننامه فروشی برای عدهای محل درآمد شده است و از این طریق امرار معاش می کنند در حالی که اینکار ظلم به دانشگاه است و در کمیسیون به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
سلیمی در ادامه با تاکید بر حمایت از مخترعین و مبتکرین گفت: امروزه حمایت جدی از مخترعین و مبتکرین کشور صورت نمیگیرد و این امر موجب دلزدگی و دلسردی آنان میشود، از این رو لزوم حمایت از آنان جدی است.
وی ساماندهی حقوق دریافتی معلمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این میزان حقوق دریافتی توسط معلمان اعتراضاتی را در پی داشته و به حق هم هست و باید چاره اندیشی شود. معلمان نباید بیش از این مورد اجحاف واقع شوند.
به گفته وی، برنامههای فوقبرنامه نیز باید ساماندهی شوند و متولیان کارهای فرهنگی که پراکنده هستند ساماندهی و از موازیکاری پرهیز شود.
وزیر اقتصاد با صدور ابلاغیهای پرداخت تسهیلات به مدیران و کارکنان برخی سازمانها را ممنوع کرد.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، علی طیب نیا پرداخت تسهیلات به مدیران و کارکنان برخی سازمان ها و شرکت های دولتی در راستای رعایت ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور را غیر مجاز اعلام کرد.
بر اساس ابلاغیه «علی طیب نیا» به سازمان ها و شرکت های یادشده، اعطای هر گونه تسهیلات رفاهی به مدیران و کارکنان این دستگاه های دولتی پس از تاریخ ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۵ غیر مجاز و مقررات قبلی در این زمینه فاقد اعتبار است.
همچنین، خرید هرگونه خودرو سواری داخلی و خارجی، به کارگیری نیروی انسانی جدید، پرداخت پاداش، احداث، خرید یا اجاره ساختمان های جدید اداری به ترتیب موضوع مواد ۲۴، ۹، ۱۱ و ۲۹ قانون بودجه ۹۵ از دیگر مواردی هستند که بر اساس ابلاغ جدید وزیر امور اقتصادی و دارائی غیرمجاز اعلام شده اند.
دستگاه های یاد شده همچنین موظفند برای برقراری حقوق و فوق العاده شغل مدیران و کارکنان موضوع ماده ۳۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۵- مصوبه شورای حقوق و دستمزد را اخذ کنند. سازمان های خصوصی سازی، حسابرسی و فروش املاک تملیکی، شرکت سهامی چاپخانه دولتی ایران، شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران و بانک های سپه، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن، توسعه صادرات ایران، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک و نیز بیمه مرکزی ایران و شرکت سهامی بیمه ایران مشمول رعایت ابلاغیه جدید وزیر امور اقتصادی و دارایی هستند.
به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز) : علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پنجمین جلسه دورهای با معاونتهای حوزه ستادی در جمع مدیران معاونت توسعه و مدیریت و پشتیبانی، اظهار کرد: تنها دورهای که آموزش وپرورش کاهش نیرو داشته است در سال اخیر دولت تدبیر و امید بوده است، چرا که همیشه پرسنل آموزش و پرورش روبه افزایش بوده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استخدام ۲۰۰ هزار نفر در دولت قبل آن هم طی ۴ سال مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است و برخی استانها هنوز ادعا دارند که ردیفهای استخدامی آنها در جای دیگری به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به اجرای نظام رتبه بندی حرفهای خاطرنشان کرد: در این طرح به طور میانگین ۳۵۰ هزار تومان افزایش حقوق کارمندان را شاهد بودیم که در مقایسه، هیچ دولتی ظرف ۳ سال چنین افزایش را نداشته است و ۷۵۰ هزار نفر از مزایای این طرح استفاده کردند.
فانی در ادامه اظهار کرد: همواره تلاشمان براین است تا بین فعالیتهایمان با سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و هم چنین سند تحول و برنامه تقدیمی وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی تناظر برقرار شود.
وی به خدمات رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و افزود: خدمات خوبی در حوزه درمانی و رفاهی به همکاران ارائه میشود که در حوزه درمانی گاهی بدون سقف هزینه میشود و کمتر کسی به این خدمات اشاره میکند، اما اگر در جایی کمبودی باشد آن را فریاد میزنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حساسیت و اهمیت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی بر لزوم سرعت و دقت در امور تأکید و خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده میشود، کارها تا حدی کند صورت میگیرد که این امر موجب میشود آن کار موضوعیت خود را از دست بدهد و به همین دلیل باید همکاران این معاونت در پاسخ به نامهها و گزارشها سرعت و دقت را مورد توجه قرار دهند.
وی به لزوم پیگیری مجدانه و دلسوزانه امور مردم اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش بیشترین کارکنان دولت را دارد، برخلاف رویه گذشته تنها در آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، افزایش کارکنان این وزارتخانه را شاهد نبودیم و امید داریم با استمرار این شیوه و اجرای سیاست استخدام از بوم تا بوم به یک تعادل و توازن در نیروی انسانی به عنوان یک خدمت زیربنایی برسیم.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهارکرد: مراقبت و جلوگیری از هرگونه فساد مالی و اداری توصیهای جدی است، زیرا یکی از جاهایی که به دلیل نوع فعالیت مأموریت امکان وقوع فساد مالی و اداری وجود دارد معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی است که باید دقت کنیم تا صلاحیت شغلی و حرفهای را آموزش وپرورش را افزایش دهیم.
فانی با اشاره به اهمیت رازداری شغلی خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به اسناد و منابع رازدار شغلی و سازمانی را رعایت کنیم تا مبادا مورد سوء استفاده دیگران قرار گیرد.
منبع:ايلنا
سلام و احترام
فرم های ثبت نام تک کارت فرهنگیان را میتوانید از کانال تلگرام ما دانلود کنید
مدیریت سایت
به گزارش هشدارنیوز طرح رتبهبندی معلمان، پس از کشوقوسهای فراوان سرانجام در مهر 94، لباس واقعیت پوشید، اما برونداد این طرح پرطمطراق چه بود و اجرای آن، چه ارمغانی برای معلمان داشت؟ اجرای این طرح به گفته محمد بطحایی، معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین به افزایش 300 هزار تومانی حقوق معلمان انجامید که گرچه بهطور قطع گامی رو به جلو است، اما از منظر فرهنگیان، بیتردید با سقف مطالبات مالی و صنفی آنها فاصله بسیار داشته و در ایجاد توازن و برابری نسبی میان مجموع دریافتهای نقدی و امتیازات و امکانات غیرنقدی فرهنگیان با سایر کارکنان دولتی، کامیاب نبوده است.
اگر ارادهای هم برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش کشور به عنوان یک دستگاه بنیادین تعلیم و تربیت علمی و مهارتی وجود داشته است، در این مورد دچار گیر ذهنی نیستیم. مهمترین راهکار برای بسامان کردن این نهاد و برونرفت از وضعیت ایستا و غیرمولد و جایگزینی آن با کیفیتی بالنده، آفریننده و پویا، این است که نگاهی مثبت و خاص به سامانه اقتصادی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش بیندازیم و با مرتفع کردن دیگر مشکلات کاری و آموزشی و صنفی معلمان، در مسیر ترقی و تعالی میهن گام برداریم.
در این راستا دولت باید نخست دستکم بر اساس میزان خط فقر که مورد توافق کارشناسان داخل و خارج دولت است و برای مثال با مدلی که درباره اعضای هیات علمی دانشگاهها یا در مورد قضات دادگستری اجرا میشود، حقوق مبنایی را برای همه فرهنگیان بر پایه مدرک تحصیلی و سابقه در نظر گرفته و سپس افزون بر افزایش سالانه حقوق، ارتقای رتبه علمی معلمان و نتایج مالی آن را به حضور در کلاسهای دانشافزایی، نگارش مقالات علمی، کارهای پژوهشی و دیگر کنشهای آموزشی و مهارتی موکول کند. چنین مینماید که هیچ یک از معلمان مملکت با این رویکرد مخالفتی نداشته باشند؛ زیرا معلمان ما از نظر سابقه شغلی، مدرک تحصیلی، دانشهای تخصصی، روشهای تدریس، داشتههای مهارتی و دستاوردهای علمی، پژوهشی و نوشتاری در یک سطح نبوده و پندارشان این است که این تفاوتها را باید لحاظ کرد. البته ضریب افزایش سالانه حقوق و مزایای فرهنگیان اگر معادل ضریب حقوقی اعضای هیات علمی و قضات نباشد، بلکه بر اساس آنچه گویا در سند تحول بنیادین پیشبینی شده حداقل باید برابر با 80 درصد حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاهها باشد.
ادبیات فارسی
نوع سوالات:عمومی
قیمت(رایگان)
برای دانلود به کانال تلگرام ما مراجعه کنید
برای ورود کلیک کنید
https://telegram.me/eghdampajoohi
مدیریت سایت
24 ساعت ضمانت ویرایش برای سفارشات عادی
72 ساعت ضمانت ویرایش برای سفارشات ویژه
@eghdampajoohi
بدون داشتن ایمیل از این پست سفارش خود را تحویل بگیرند.
48 ساعت لینک سفارش دهنده از این بخش حذف میشود.
برای دریافت فایل برروی اسم خود کلیک کنید
فرهنگیان عزیز توجه داشته باشید
سفارشات اقدام پژوهی فقط برای فرهنگیان
رسمی پذیرفته میشود و فرهنگیان دانشجو
یا حق التدریس انجام نمی شود
این پایگاه در سایت ساماندهی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
به ثبت رسیده است