صفحه اصلی نقشه سایت خوراک کانال تلگرام ما
آرشیو کامل
آرشیو کامل
سفارش اقدام پژوهی بدون نرم افزار
تبلیغات شما
تبلیغات شما
تبلیغات شما
تبلیغات شما
بلوک راست
لوگوی اعتماد ساماندهی
logo-samandehi
لوگوی اعتماد درگاه اینترنتی
جستجوی پیشرفته مطالب در سایت

در كل اينترنت
در اين سايت
ميان صفحات فارسي

جستجوگر گوگل

موضوعات
پروفایل
اقدام پژوهی معلمان
گروه اقدام پژوهی،در حوزه ارائه خدمات به: فرهنگیان،کارمندان دولت،دانشجویان،و دانش اموزان در سراسر کشور، از مرداد ماه سال 1393 کار خود را بطور جدی شروع کرده است.در سال گذشته این گروه متشکل از خدمات دیگر شد که با توسعه به کارهای دیگر بجز اقدام پژوهی شاهد استقبال گسترده کاربران شد.اکنون گروه اقدام پژوهی در حال فعالیت بدون وقفه است. با احترام مدیریت سایت
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 658 کل نظرات : 10 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 4 تعداد اعضا : 58 ● آمار بازدید بازدید امروز : 2 بازدید دیروز : 124 بازدید کننده ارمزو : 0 بازدید کننده دیروز : 63 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 7 بازدید هفته : 2 بازدید ماه : 6,343 بازدید سال : 53,476 بازدید کلی : 1,354,495 ● اطلاعات شما آی پی : 3.144.2.213 مروگر : Safari 5.1 سیستم عامل :
آرشیو
صفحات جداگانه
لینک های روزانه
نویسندگان
لینک های دوستان
ارتباط با مدیریت
ارتباط با مدير

بلوک وسط

اطلاعیه مهم و فوری

**این سایت بفروش میرسد**
جهت اطلاع بیشتر با آدرس ایمیل زیر در ارتباط باشید
cafenetdanesh97@gmail.com
------------------------------------------------------------------------------------------------

پذیرش سفارشات فقط از فرهنگیان رسمی


سفارشات اقدام پژوهی با موضوع دلخواه فقط از فرهنگیان رسمی پذیرفته میشود
**از دانشجویان و معلمان حق التدریس سفارشی پذیرفته نمی شود**
------------
همکار گرامی با توجه به اهمیت کار اقدام پژوهی برای ما، لطفا مشخصات زیر را با نهایت دقت بفرستید.
نام  
نام خانوادگی  
دوره تدریس  
آخرین سمت شلی  
مدرک تحصیلی  
رشته تحصیلی  
موضوع  
نام آموزشگاه   
صفحات  
شماره همراه  
استان  
شهرستان
نحوه دریافت از طریق تلگرام است
به صورت دو فرمت پی دی اف و ورد است

آخرین ارسالی های انجمن

طرح درس فارسی - نشانه خ

حسن عبادی
14:54
بازدید : 840

پایه تحصیلی: اول ابتدائی    موضوع تدریس: نشانه (ﺧ .خ)

ماده درسی: فارسی     زمان تدریس: 30 دقیقه  

روش های تدریس: تلفیقی(همیاری مکاشفه ای)

 

هدف کلی: خواندن و نوشتن حرف ﺧ.خ

 

هدف جزئی:

1.      دانش آموز با صدای ﺧ.خ آشنا شود.

2.      دانش آموز مغموم و حرف ﺧ.خ را بشناسد.

3.      رفع اشکال تلفظ خ

 

اهداف رفتاری: دانش آموز پس از پایان درس باید بتواند:

دانش:  

             1- در تصویر هر چیزی را که می بینند بیان کنند.

            2- پازل ها را به صورت داستان بیان کنند.

            3- با توجه به تصاویر کارت های تند خوانی را بخوانند.

            4- نشانه های جدید ﺧ.خ را تکرار کنند.

             5- نشانه های جدید در کلمات را پیدا کنند

             6- بتوانند فکر کنند و با حرف ﺧ.خ در آخر یک کلمه را بیان کنند

       7- با نشانه های جدید کلمه بسازند

       8- متن درس را بخوبی بخوانند

مهارت:

               9- پازل ها را کنار هم چیده تصویر مورد نظر را بسازند

           10 - با توجه به محیط کلاس کلمه هایی با نشانه جدید پیدا کنند.

          11  - نشانه های آموخته شده را با خط تحریری زیبا بنویسند

          12  - املای صحیح کلمات را بنویسند

نگرشی:

             13- به تدریس معلم با اشتیاق گوش دهند

           14- نسبت به یادگیری نشانه جدید علاقه نشان دهند

           15- فراگیران در کار گروهی شرکت فعال داشته باشند

           16- از به کار گرفتن این نشانه جدید در کلماتی که پیدا می کنند لذت ببرند.

 

ارزیابی تشخیصی:

1.      کلمات کبوتر، اردک، دریا، بینا را پای تابلو بنویسند.

2.      با کلمات جمله بسازند

3.      حشره ای را نام ببرند که گیاه می خورد، رنگ آن سبز یا قهوه ای کم رنگ است، در فصل گرم دیده می شود و 2 پای آن بلند است

4.      حیوانی را نام ببرید که هویج را خیلی دوست دارد

5.      پرندگان در کجا لانه می سازند

 

ایجاد انگیزه: معلم با سبدی از میوه، خیار و خرس عروسکی خوش خواب وارد کلاس می شود.

 

وسایل مورد نیاز برای تدریس:

پازل، کارت های تند خوانی، سبدی از خیار، خرس عروسکی، نشانه های ساخته شده، تخته، گچ(ماژیک)، شهرک الفبا.

 

مدل و شکل کلاس: گروه های 3 نفره، شکل کلاس U شکل.

ارائه درس جدید:

فعالیت معلم
    

فعالیت دان آموزان

- سلام، سلام آی بچه ها، گل های ناز و زیبا

- حالتون خوبه، سرحالید؟

- بله، منم خوبم. خدا رو شکر که یک روز قشنگ رو هم، کنار شما هستم.

- همانطور که می بینیم همه حاضرند.

- حالا غایب ها دست شان را بالا ببرند...

- معلم به نام خدا را پای تابلو می نویسد و از بچه ها سوال می کند که اول  هر کاری را با چه چیزی آغاز می کنیم؟  

- گل های قشنگ کی دوست داره پای تابلو بیاد؟

- حالا که همه ی شما دوست دارید بیاید پای تابلو اجازه بدهید من انتخاب کنم (علی پسر گلم شما بیا!)  

- خطاب به علی: درس قبل رو خوب یاد گرفته ای؟

- پس بنویس اردک، کبوتر

- بچه ها دوستتان را تشویق کنید

- بچه ها دوست دارید امروز یک تشویق جدید یاد بگیرید؟   

- ای پسر، آقا       بهت می گیم مرحبا!

- حالا محمد جان شما بیا پای تابلو!      

- بنویس دریا، بینا

حالا می تونی یک جمله بسازی؟  

بچه ها دوستتان را تشویق کنید.   

خیلی خوب. معلومه که درس قبلی را یاد گرفته اید.  

- الان می خواهم چند تا سوال بپرسم. هر کی بلد بود دستشو بالا ببره.

- بچه ها حیوانات رو دست دارید؟    

حالا بعد از سوالات من فقط دست هاتون را بالا ببرید

کدام حیوان هویج را دوست دارد ؟

پرنده ها کجا بیشتر لانه می سازند؟

اگر نیاز به راهنمایی بود راهنمایی می کنیم.

بیشتر کدام قسمت درخت؟

می توانید بگویید کدام حشره است که گیاه خوار است و رنگ آن هم سبز یا قهوه ای است؟

آفرین خودتان را تشویق خوب بکنید.

دانش آموزان خود سوال می کنند (وجود خرس و خیار باعث انگیزه می شود)

صبر کنید آخر درس امروز متوجه می شوید.                           
    

 سلام   

بله ، شما خوبید؟

 بچه ها می خندند

با نام خدا

بچه ها دست بلند می کنند

 

علی پای تابلو حاضر می شود.

بله

علی می نویسد: اردک، کبوتر

- بچه ها تشویق می کنند

- بله

- تکرار از طرف دانش آموزان

محمد پای تابلو حاضر می شود

می نویسد دریا، بینا

جمله مورد نظر خود را می گوید

ای پسر آقا   بهت می گیم مرحبا

 

 

بله

 

خرگوش

روی درخت

 

شاخه درخت

 

ملخ

تشویق می کنند. قشنگیم چون کبوتر  از همه هستیم بهتر!

 

معرفی درس

فعالیت معلم
    

فعالیت دانش آموزان

بچه ها دوست دارید با یک نشانه جدید آشنا شویم؟

حالا به شما تک تک یک تکه پازل می دهم شماها بگردید هم رنگ خودتان را پیدا کنید. کنار هم بنشینید و بعد پازل را درست کنید

- حالا برای گروه خودتان اسم انتخاب کنید و با صدای بلند برای دوستتان بگویید.

سریع سرگروه انتخاب کنید و بعد برای تصویر پازلتان قصه بسازید.

سرگروه های هر گروه پازل خودشان را پای تابلو بچسباند و قصه خود را تعریف کند

آفرین به شما بجه های زرنگ (خودتان را تشویق کنید)

 

به این کارت ها خوب نگاه کنید و بگویید چه می بینید؟

نشانه های نوشته شده با رنگ قرمز چه صدایی دارد(در عین نشان دادن کارتها)

(اشاره ﺧ) به بچه ها من چی هستم؟

بچه ها ﺧ مثل چی؟

اشاره به خ بچه ها من چی هستم؟

بچه ها خ مثل چی؟

اگر نتوانستید معلم برای رسیدن به کلمه های نخ و شاخ و .. راهنمایی می کند

پاسخ به سوال ایجاد انگیزه

حالا در کلاس بگردید ببینید چه چیزهایی هستند که خ دارند؟

 

آفرین بله، خیار و خرس هم خ دارند.

حالا متوجه شدید که چرا این ها را من آورده بودم؟

بعد از اینکه درسمان تمام شد خیارها را هم می خوریم.

کتاب هایتان را باز کنید به صورت گروهی از روی درس بخوانید.

خواندید؟

گروه درخت سطر اول را شما بخوانید

گروه شاخه سطر دوم را شما بخوانید

گروه خرگوش سطر سوم را شما بخوانید

گروه رودخانه از اول تا آخر بخوانید

خودتان را تشویق کنید.
    

بله

کار خواسته شده را انجام می دهند

 

اسم گروه خود را اعلام می کنند (درخت، ملخ، خرگوش)

کار خواسته شده را انجام میدهند

سرگروه ها آمده و کار خواسته شده را انجام می دهند

قشنگیم چون کبوتر از همه هستیم بهتر

خرگوش، درخت، شاخه، ملخ

صدای ﺧ.

ﺧ غیر آخر

خرگوش، درخت، شاخه

 خ آخر

نخ، ملخ

 

 

خانم خیار، خرس، خوش خواب که شما آورده اید.

تخته و ...

 

 

بصورت گروهی می خوانند.

بله

می خوانند

می خوانند

می خوانند

می خوانند

قشنگیم چون کبوتر از همه هستیم بهتر

 

نتیجه گیری درس:

(رضا آقا) می توانی بگویی امروز از اول ساعت تا حالا چی یاد گرفتیم؟ با چه نشانه و چه کلمه هایی آشنا شدیم؟

سپس شعر را در آخر می خوانیم:

ملخ و درخت و خرگوش                                                                   بچه ها به ما دهید گوش

اومدیم داریم می ریم                                                                      یادگاری می ذاریم

خ ای که اول میاد                                                                          همون ﺧ خرگوشه

خ ای که وسط میاد                                                                        همون ﺧ درخته

خ ای که آخر میاد                                                                         همون ﺧ ملخه

یک صدا و دو شکل داریم                                                                همیشه ﺧ نام داریم

تو جدول الفبا                                                                             خونه ای زیبا داریم

 

ارزش یابی پایانی:

بچه ها من روی کارت هایی که در دستم می بینید کلمه هایی نوشته ام که شما می آیید و کلمه مورد نظر را روی شکل خودشان آویزان می کنید و بعد کلمه را می خوانید

(محسن آقا) شما با رودخانه می توانید جمله بسازید؟

(اشاره به یکی دیگر از دانش آموزان) پسرم شما. می توانید 2 کلمه بگویید که خ آخر داشته باشد؟

درس امروز را یاد گرفتید؟

حالا یک دست و هورا برای خود بکشید.
    

دانش آموزان مورد نظر کار خواسته شده را انجام می دهند

 

جمله خود را بیان می کند

نخ، شاخ، ...

 

بله

دست و هورا

 

تعیین تکلیف:

1.      بچه ها شکل یک چیزی را که می دانید نشانه (ﺧ.خ) دارد بکشید و برای جلسه آینده به کلاس بیاورید.

2.      در این برگه هایی که به شما می دهم شکل هایی هست که شما باید زیر شکل ها اسم شکل ها را بنویسید.

3.      حالا نوبت چیه بچه ها؟          (نوبت خوردن خیارها)

با یک صلوات کلاس را به پایان می رسانم

 

پایه اول ابتدایی                        چک لیست رفتاری:                             درس بخوانیم

                         اسامی دانش آموزان

 

اهداف
    

گروه اول

 
    

گروه دوم
    

گروه سوم

1
    

2
    

3
    

4
    

5
    

1
    

2
    

3
    

4
    

5
    

1
    

2
    

3
    

4
    

5

دانش

10 نمره

گوش دادن

خواندن

گفتن
    
1- در تصویر هر آنچه می بینید بیان کنید

2- با توجه به تصاویر کارتهای تندخوانی را بخوانید

3- نشانه جدید ﺧ.خ را تکرار کنید

4- بتوانند فکر کنند و با حرف ﺧ.خ در آخر یک کلمه بسازند.

5- با نشانه های جدید کلمه بسازند.
    
مهارت

4 نمره
    

1- پازل ها را کنار چیده تصویر مورد نظر را بسازند

2- با توجه به محیط کلاس کلمه هایی با نشانه جدید پیدا کنند
    
نگرش
    
1- به تدریس معلم با اشتیاق گوش دهند

2- نسبت به یادگیری نشانه جدید علاقه نشان دهند

3- فراگیران در کار گروهی شرکت فعال داشته باشند

[Custom_Field_Content]
مطالب مرتبط
گزارش تخصصی پیشگیری بیماریهای شایع در مدارس
طرح درس آموزش قرآن درس حروف والی
طرح درس قرآن دوم ابتدایی اسراف نکنید
طرح درس بخش خوانی لوحه17 پایه اول ابتدایی
طرح درس آموزش پیام قرآنی اول ابتدایی
طرح درس سوره ی انفال پنجم ابتدایی
طرح درس سوره ی اعلی چهارم ابتدایی
طرح درس تمرین تشدید سوم ابتدایی
طرح درس سوره ی فلق اول ابتدایی
طرح درس آموزش قرآن کریم پنجم ابتدایی
ارسال دیدگاه
کد امنیتی رفرش
بلوک پایین
پشتیبان سایت
ضمانت سفارشات
دیگر نگران کیفیت اقدام پژوهی خود نباشید؛ ما با راه کارهای خود کیفیت سفارشات شما را تضمین نموده ایم.

24 ساعت ضمانت ویرایش برای سفارشات عادی

72 ساعت ضمانت ویرایش برای سفارشات ویژه

help
ارتباط با ما
-----------------------------------------
ایمیل سایت
eghdampazhoohi@gmail.com
ایمیل مدیریت
psksmspanel@yahoo.com
کانال تلگرام

@eghdampajoohi

همکاری با فرهنگیان در سراسر کشور
همکاری ما تاکنون با فرهنگیان در سراسر کشور
به 40 شهر ایران رسید
(آبادان-اروند کنار-خرمشهر-شادگان-ماهشهر-شیراز-اصفهان-ایلام-کرج-لرستان-قم-سیستان و بلوچستان-چهارمحال بختیاری-البرز-اردبیل-تبریز-مرکزی-آذربایجان غربی و شرقی-مشهد-کرمانشاه-هرمزگان-بوشهر-دیلم-دیر-گناوه-شهرامام حسن،دشتی،خورموج،جزیره خارگ،خمین-کاکی-عالی شهر،روستای دامغان-دماوند،عسلویه،ابهر-تهران،شازند،گرمه،میری
بخش دریافت بدون ایمیل
آخرین بروز رسانی این بخش:
1400/01/02
امروز 0 سفارش دریافت بدون ایمیل درخواست شده است

بدون داشتن ایمیل از این پست سفارش خود را تحویل بگیرند.

48 ساعت لینک سفارش دهنده از این بخش حذف میشود.

برای دریافت فایل برروی اسم خود کلیک کنید

درگاه پرداخت اینترنتی
https://rozup.ir/view/2841429/%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.jpg
جهت پرداخت وجه روی عکس بالا کلیک کنید
تعرفه سفارشات
تعرفه سفارش اقدام پژوهی تا آخر سال 1400
 به شرح زیر است:
-----------------
اقدام پژوهی 20 صفحه |100،000هزارتومان
-----------------
اقدام پژوهی 25 صفحه |125،000هزارتومان
-----------------
اقدام پژوهی 30 صفحه |125،000هزارتومان
-----------------
اقدام پژوهی 35 صفحه |175،000هزارتومان
-----------------
اقدام پژوهی 40 صفحه |200،000هزارتومان
-----------------
اقدام پژوهی 45 صفحه |225،000هزارتومان
-----------------
اقدام پژوهی 50 صفحه |250،000هزارتومان
دانلود طرح معلم پژوهنده و فرم های مربوط
بلوک چپ
ورود به سایت
رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آخرین مطالب ارسالی سایت
اعلام جزئیات بیمه‌ تکمیلی فرهنگیان/خبر جدید

اعلام جزئیات بیمه‌ تکمیلی فرهنگیان/خبر جدید

چهارشنبه 01 دی 1395
اقدام پژوهی چگونه بوسیله راهکار های مدرسه محور از افت تحصیلی دانش آموزانم در درس ادبیات فارسی جلوگ

اقدام پژوهی چگونه بوسیله راهکار های مدرسه محور از افت تحصیلی دانش آموزانم در درس ادبیات فارسی جلوگ

سه شنبه 11 آبان 1395
اقدام پژوهی چگونه می توانم تربیت دینی را در دانش آموزان کلاسم تقویت نمایم ؟

اقدام پژوهی چگونه می توانم تربیت دینی را در دانش آموزان کلاسم تقویت نمایم ؟

سه شنبه 11 آبان 1395
اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس تعلیمات اجتماعی علاقه مند سازم

اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان را به درس تعلیمات اجتماعی علاقه مند سازم

سه شنبه 11 آبان 1395
اقدام پژوهی چگونه می توانم انجمن اولیاء و مربیان را پربار ساخته و سطح آگاهی اولیاء را درباره انجمن

اقدام پژوهی چگونه می توانم انجمن اولیاء و مربیان را پربار ساخته و سطح آگاهی اولیاء را درباره انجمن

شنبه 08 آبان 1395
اقدام پژوهی چگونه به کمک مدیریت تماشای تلویزیون کیفیت آموزشی دانش آموزان را بالا ببرم

اقدام پژوهی چگونه به کمک مدیریت تماشای تلویزیون کیفیت آموزشی دانش آموزان را بالا ببرم

شنبه 08 آبان 1395
اقدام پژوهی چگونه با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت کنم

اقدام پژوهی چگونه با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت کنم

شنبه 08 آبان 1395
اقدام پژوهی چگونه به کمک آموزش فرایض دینی دانش آموزان زمینه انحراف آنها از بین بردم؟

اقدام پژوهی چگونه به کمک آموزش فرایض دینی دانش آموزان زمینه انحراف آنها از بین بردم؟

چهارشنبه 05 آبان 1395
اقدام پژوهی چگونه می توانم مشکل نگارش (انشا) دانش آموزانم را برطرف کنم؟

اقدام پژوهی چگونه می توانم مشکل نگارش (انشا) دانش آموزانم را برطرف کنم؟

چهارشنبه 05 آبان 1395
اقدام پژوهی چگونه مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز دانش آموز بیش فعال را برطرف نمودم؟

اقدام پژوهی چگونه مشکل بی انضباطی و عدم تمرکز دانش آموز بیش فعال را برطرف نمودم؟

چهارشنبه 05 آبان 1395
شروع دورباره کارهای اقدام پژوهی از 1 دی

شروع دورباره کارهای اقدام پژوهی از 1 دی

سه شنبه 04 آبان 1395
سفارشات گزارش تخصصی،تاسوعا و عاشورا تعطیل است

سفارشات گزارش تخصصی،تاسوعا و عاشورا تعطیل است

سه شنبه 13 مهر 1395
بزودی>طرح شتاب فایل(ارسال روزانه 3 اقدام پژوهی جدید)

بزودی>طرح شتاب فایل(ارسال روزانه 3 اقدام پژوهی جدید)

سه شنبه 16 شهریور 1395
فرهنگیان بازنشسته پاداش پایان خدمت خود را دریافت میکنند

فرهنگیان بازنشسته پاداش پایان خدمت خود را دریافت میکنند

پنجشنبه 21 مرداد 1395
 استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش:وجود نگاه سیاسی و جناحی در عزل و نصب مدیریت‌ها

استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش:وجود نگاه سیاسی و جناحی در عزل و نصب مدیریت‌ها

پنجشنبه 21 مرداد 1395
آخرین جزئیات نقل و انتقالات فرهنگیان اعلام شد

آخرین جزئیات نقل و انتقالات فرهنگیان اعلام شد

جمعه 08 مرداد 1395
خوب یا بد تلفن‌های همراه دانش آموزی!موافقان و مخالفان؟

خوب یا بد تلفن‌های همراه دانش آموزی!موافقان و مخالفان؟

شنبه 02 مرداد 1395
جزئیات استخدام ۱۰ هزار نفری آموزش و پرورش

جزئیات استخدام ۱۰ هزار نفری آموزش و پرورش

شنبه 02 مرداد 1395
گمانه‌زنی‌ها از تغییرات جدید در آموزش و پرورش /«مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت» رفتنی شد

گمانه‌زنی‌ها از تغییرات جدید در آموزش و پرورش /«مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت» رفتنی شد

سه شنبه 29 تیر 1395
تجمع معلمان حق‌التدریس امروز در مقابل مجلس

تجمع معلمان حق‌التدریس امروز در مقابل مجلس

سه شنبه 29 تیر 1395
مطالب محبوب
کدهای اختصاصی
فرهنگیان عزیز توجه داشته باشید
سفارشات اقدام پژوهی فقط برای فرهنگیان
رسمی پذیرفته میشود و فرهنگیان دانشجو

یا حق التدریس انجام نمی شود
این پایگاه در سایت ساماندهی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
به ثبت رسیده است

بلوک چپ
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS